Monday 5 November 2012

Nutrilite Multi Carotene

NUTRILITE Multi Carotene (90 gel lembut)
* Campuran beta karotena (4.5 mg), alfa karotena (1.07 mg), lutein (1.12 mg) dan zeaxantin (45 mcg) yang lebih menyerupai campuran karotenoid dalam buah-buahan dan sayur-sayuran yang bertindak sebagai antioksidan, membantu menentang kerosakan akibat radikal bebas.
* Kompleks karotena daripada tiga pekatan sumber semula jadi: alga dunaliella salina, minyak kelapa sawit dan bunga marigold.
* Beta karotena dan alfa karotena yang semula jadi adalah pelopor kepada vitamin A yang boleh ditukar menjadi vitamin A dalam tubuh apabila diperlukan.
* Alternatif yang menyenangkan bagi mereka yang enggan atau tidak dapat memakan sayur-sayuran yang mengandungi karotenoid. * Gel lembut dibuat daripada gelatin yang ‘Halal’. Gel lembut dibuat daripada gelatin lembu yang sensitive kepada orang yang beragama Hindu dan Vegetarian (memakan sayur sahaja).

PERANAN MULTI CAROTENE (VITAMIN A) : 1. bertindak sebagai zat anti oksida 2. penting untuk pertumbuhan dan pembesaran yang normal 3. perlu untuk menyembuhkan penyakit kulit, mata, rambut dan segala selaput lendir seperti buah pinggang, pundi kencing dan paru-paru 4. Membina tulang dan gigi yang kuat dan teguh 5. memperkayakan darah 6. melambatkan kenyanyukan, kemamaian serta awet muda 7. melindungi dari pencemaran udara yang berpunca dari industri-industri, kereta dan asap rokok 8. boleh mengatasi masalh rabun malam 9. melawan serangan penyakit seperti selesema 10. memendekkan jangka waktu penyakit 11. Baik untuk kulit muka seperti kulit kasar dan kering 12. baik untuk mereka yang bekerja dibawah lampu neon yang terang, menonton tv, bekerja di bawah cahaya lampu yang samar serta memandu di waktu malam. 13. Vitamin A yang ada di dalam tubuh disimpan di dalam hati ke bahagian anggota yang lain seperti mata, usus dan glan air liur. penambahan vitamin E bagi mengelakkannya dari Musnah. JUMLAH HARIAN YANG DICADANGKAN IALAH 5,000IU DAN UNTUK MENDAPATKANNYA ANDA PERLU MEMAKAN: - 51gm Lobak Merah atau _ 9 butir Telor Besar atau - 14 cawan susu atau - dengan cara mudah.. hanya mengambil NUTRILITE MULTI VITAMIN S: Apakah perbezaan di antara Multi Carotene dan Bilberry Plus? J: Multi Carotene ialah suplemen pemakanan yang diperlukan oleh setiap orang pada setiap hari manakala Bilberry Plus adalah produk herba yang dirumus khusus untuk meningkatkan ketajaman pandangan dan kesihatan mata. Oleh itu, kedua-dua produk ini melengkapkan satu sama lain untuk meningkatkan kesihatan mata yang lebih baik. Multi Carotene tidak boleh diambil sebagai ganti Bilberry Plus atau sebaliknya. Sila hubungi doktor anda sebelum membuat sebarang syor berkaitan suplemen kerana katarak adalah keadaan perubatan yang mungkin ada beberapa isu tersembunyi yang membimbangkan.

No comments:

Post a Comment

Entri yang Diunggulkan

Tips Mendapatkan Wajah Mulus Bebas Jerawat

Tips Mendapatkan Wajah Mulus Bebas Jerawat AMWAY INDONESIA November 21, 2011 Remaja adalah fase dimana seseorang butuh dengan penampilan ...